Projektinė veikla “Mes atversime pasakų skrynelę“

Spalio 24-27 dienomis „Pelėdžiukų“, „Širdelės“ ir „Koriuko“ grupėse pradėta vykdyti projektinė veikla “Mes atversime pasakų skrynelę“. Jos tikslas – skatinti vaikus domėtis knygelėmis, turtinti žodyną bei plėtoti sakytinės kalbos gebėjimus, ugdyti vaikų saviraišką. „Širdelės“ grupės vaikai klausėsi skaitomos pasakos „Pirštinė“, o „Pelėdžiukų“ ir „Koriuko“ – „Dangus griūva“. Kartu su mokytojomis aptarė pasakų veikėjų elgesį, išvaizdą, judėjimo būdus, skleidžiamus garsus. Savo žodyną praturtino naujais žodžiais: šmurkšt, atpėdina, atsėlina, smailianosytė ir kt. Grupėse pasakos buvo inscenizuojamos. Vaikai labai noriai ėmėsi rinktis vaidmenis. Vaidmenų pasirinkimas lavino vaikų bendravimą su draugais, vadybinius, problemų sprendimo gebėjimus. Vaikai stengėsi įsijausti į pasakos veikėjus, pasitelkdami saviraišką ir kūrybiškumą. Visiems buvo smagu įsijausti į gyvūnėlius, vaikai buvo smalsūs ir tikrai kūrybiški. Pasakų skaitymas ir inscenizavimas skatina vaikų teigiamas emocijas ir plečia jų pažinimą.

Lapkričio 7 – 11dienomis – buvo tęsiama projektinė veikla – pasakų personažų piešimu ant ruloninio popieriaus. Jis buvo ištiestas per visą darželio koridorių. Vaikai neįprastoje erdvėje piešė pasakų ir savo sugalvotus personažus, kūrė istorijas. Pirmoji buvo apie išpuikusią gėlytę, kuri keliavo ir ieškojo vandens, antroji – apie saulę, kuri keliavo per pasaulį ir trečioji – apie varliuko ir kiškučio draugystę. Šie nupiešti pasakojimai papuošė darželio koridoriaus sienas. Projektinės veiklos “Mes atversime pasakų skrynelę“ visų veiklų metu vaikai mokėsi bendrauti su draugais ir suaugusiais, klausyti ir išgirsti, atsakyti į klausimus, taisyklingai tarti garsus, turtino žodyną, lavino saviraišką, plėtojo sakytinės kalbos gebėjimus.

Ikimokyklinio ugdymo mokytojos Edita Pavalkienė,  Asta Gaidienė ir   Alma Burbienė


Projektas “Biblioteka – tikrai stebuklinga vieta”

2022 metų spalio 24 d. grupėje „Žvirbliukai“ pradėtas vykdyti ilgalaikis projektas “Biblioteka – tikrai stebuklinga vieta”, kuriame dalyvauja “Žvirbliukų” grupės vaikai ir Druskininkų miesto viešoji biblioteka. Pirmasis susitikimas bibliotekoje prasidėjo labai linksmai ir nuotaikingai – vaikučius prie durų pasitiko Tigriukė! Kai užėję susipažinome, sužinojome, kad mus pasitiko ir viso projekto metu lydės skyriaus vedėja Lina. Vaikai su Tigriuke atidžiai apžiūrėjo visą biblioteką – čia tiek daug knygų ir net kelios parodos! Vaikai smalsiai tyrinėjo bibliotekos erdves ir nuoširdžiai stebėjosi kiek daug visko joje galima veikti.

Tigriukė Lina parodė, kiek daug bibliotekoje yra knygų, susijusių su “Žvirbliukų” grupėje šią savaitę gvildenama tema “Mano svajonių kambarys”, tai buvo pačios įvairiausios ir spalvingiausios knygelės apie namus, kambarius, namų statybą, tvarkymą, darbus namuose.

Linksmoji Tigriukė Lina leido vaikams išsirinkti knygą, kurią jie norėtų perskaityti čia,  bibliotekoje. Vaikai pasirinko juos sudominusią knygelę „Gyvūnų pilnas namas“.

Skaitydami knygelę kartu su Tigriuke vaikai ieškojo pabėgusių iš zoologijos sodo ir pasislėpusių šešiuose namo kambariuose gyvūnų. Kalbėjosi apie tvarkymąsi namuose, dar perskaitė knygelę apie netvarkingą monstriuką „Net monstrai tvarkosi“. Vaikučiams buvo parodytos įdomiausios bibliotekos knygelės: mažiausia bibliotekoje esanti knygelė, didžiausia knyga, įvairios erdvinės ir garsinės knygos. Patikusias knygeles mažieji vartė, apžiūrėjo iliustracijas, klausėsi skleidžiamų garsų. Išlydėdama vaikus iš bibliotekos, Tigriukė visiems padovanojo po spalvingą skirtuką knygoms, ir susitarėme vėl po mėnesio susitikti.

                                                                                                                                                      „Žvirbliukų” grupės mokytoja Jurgita Večkienė

 

 

 

 

 

 

 

 


Projektas „Aš, tėtis ir mama – sportuojanti šeima“

Druskininkų miesto lopšelis-darželis „Bitutė“ kartu su judesio korekcijos specialistu Žilvinu Matijošaičiu š.m. balandžio mėnesį teikė paraišką Lietuvos tautinio olimpinio komiteto (LTOK)
programos „Olimpinė karta“ paskelbtam konkursui ir gavo finansavimą projekto „Aš, tėtis ir mama – sportuojanti šeima“ įgyvendinimui.
Projekto „Aš, tėtis ir mama – sportuojanti šeima“ tikslas – skatinti vaikų ir tėvų aktyvią fizinę veiklą ir mokyti taisyklingai atlikti pratimus. Projekto uždaviniai: didinti vaikų fizinį aktyvumą,
skatinti norą sportuoti kartu su tėvais, suteikti daug teigiamų emocijų. Projektą sudarė du etapai. I-ojo etapo metu, kuris vyko birželio mėnesį sportavo 5-6 metų vaikai ir jų tėveliai. Rugsėjo mėnesį įvyko II-asis etapas, kurio metu sportavo 3-4 metų vaikai kartu su savo tėveliais. Sportinės veiklos metu ugdytiniai ir jų tėveliai aktyviai dalyvavo įvairiose rungtyse: žaidė tinklinį, šoko per barjerą, lindo pro tunelį, rideno kamuolį. Džiaugiamės, kad vaikai patyrė daug teigiamų emocijų, o tėveliai prisiminė vaikystę ir aktyviai bei linksmai praleido laiką kartu su savo vaikais.

Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Justina Taraskevičienė
Judesio korekcijos specialistas Žilvinas Matijošaitis


PROJEKTAS “TIESIU DRAUGYSTĖS KELIĄ”

2021-2022 mokslo metais  ,,Zuikučių” grupė vykdė labai smagų ir įdomų projektą ,,Tiesiu draugystės kelią ” su lopšelio-darželio ,,Žibutė” ,,Bitelės” grupe. Projekto tikslas – ugdyti vaikų socialinius įgūdžius, skatinti aktyvumą, sveiką ir saugų gyvenimo būdą. Buvo siekiama, kad vaikai išvykų, sportinės veiklos, viktorinų  ir kitų veiklų metu pastebėtų ir pajaustų bendravimo kultūros normas, stengtųsi pritaikyti jas kasdieninėje veikloje bei stiprėtų fiziškai. Labai svarbu, kad vaikai išmoktų gražaus bendravimo ir bendradarbiavimo. To siekėme kiekvieną mėnesį, susitikdami vis skirtingose vietose ir skirtinguose renginiuose.  Sportinė pramoga ,,Judėkim kartu – tai daryti smagu” vyko  K. Dineikos parke su treneriu Gediminu, kuris išmokė vaikus ,,Ančiukų mankštos”. Draugiškos žaidynės  vyko JUC’o aikštyne. Čia buvo daug smagių sportinių estafečių ir žaidimų, o nugalėjo draugystė.  Kalėdiniai sveikinimais pasikeitėme per ZOOM platformą. Sukūrėme  vieni kitiems ir filmukus ,,Besmegenių šalyje”, juos išsiuntėme elektroniniu būdu. Pramoginiais šokiais savo draugus virtualiai pasveikinome Velykų proga. Linksmosios estafetės vyko miško aikštelėje prie ,,Dangaus skliautų”. Čia žaidėme smagius sportinius žaidimus. Pramoga – viktorina ,,Mes išradingi vaikai”  pakvietė mus į Nemuno pakrantę, kur kartu prisiminėme raides, skaičius, rašėme ant asfalto savo vardus.  Orientacinėms varžyboms ,,Kelionė po emocijų pasaulį” vykome į mišką prie  lopšelio-darželio „Žibutė“. Čia mus pasitiko kiškelis Beuodegis ir Bitė, kurie mus pakvietė prisiminti emocijas, įvardinti jas, padėjo prisiminti, kaip galima nugalėti pyktį. Susitikimo metu visi buvo draugiški, supratingi, padėjo vieni kitiems.

Visi susitikimai buvo labai įdomūs ir smagūs: vaikai patyrė daug teigiamų emocijų, mokėsi gražaus bendravimo ir bendradarbiavimo, lavėjo kalba, supratimas vieniems kitų, stiprėjo fizinė ir psichinė sveikata. Visada grįždavome kupini energijos, žvalūs ir linksmi.

Už norą nuoširdžiai bendrauti ir bendradarbiauti esame dėkingi mūsų  draugams iš ,,Žibutės” darželio ,,Bitelės” grupės, jų socialinei pedagogei Jolitai Balčienei.

Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Vlada Makselienė

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


PROJEKTAS „ŽAIDŽIU TEATRĄ“

Šiuolaikinėje visuomenėje informacinės technologijos daro didelę įtaką vaiko asmenybės formavimuisi. Nuo pat mažens vaikus pratina gyventi ne tikrame, o dirbtinai sukurtame virtualiame pasaulyje. Nors šiuolaikiniai vaikai fiziškai subręsta greičiau ir yra intelektualesni, tačiau emocinis vystymasis atsilieka. Jie yra labiau išprusę, žino daug informacijos, tačiau nebemoka bendrauti, tad gyvas komunikacinis ryšys trūkinėja arba net visiškai eliminuojamas. Žaidybinis teatras – viena iš nedaugelio vietų, kur šis gyvas ryšys yra atgaivinamas.

Nuo 2021 metų spalio mėnesio grupės „Voveraitės“ ikimokyklinio ugdymo mokytojai Ligita Radiukevičienė ir Vladislav Poplavskij su savo ugdytiniais pradėjo vykdyti projektą „Žaidžiu teatrą“. Įgyvendinant projektą, viena iš pirmųjų priemonių buvo išvyka į VšĮ Alytaus lėlių teatrą, kurios metu vaikai dalyvavo edukacijoje – spektaklyje „Aš piktas“. Šios edukacijos tikslas – pasitelkiant lėlę kaip terapinę priemonę, padėti vaikui atpažinti kylantį pyktį bei jį kontroliuoti. Lėlių terapija – vienas iš būdų, padedantis vaikui išreikšti jo vidinius išgyvenimus, užblokuotas emocijas, pyktį ir agresiją. Po spektaklio ugdytiniai gebėjo ne tik puikiai atpažinti jausmus „piktas” ir „liūdnas”, bet ir išvardinti būdus, kaip suvaldyti viduje kylantį pyktį. O smagiausia buvo tai, kad mažieji turėjo galimybę sudalyvauti ne tik kaip žiūrovai, bet ir kaip aktoriai.

Kita priemonė, įgyvendinant projektą „Žaidžiu teatrą“, buvo išvyka į M. K. Čiurlionio memorialinį muziejų. Vaikams susipažinus su trumpa M. K. Čiurlionio šeimos biografija, apžiūrėjus jo namus, paveikslų galeriją, mažieji dalyvavo edukaciniame užsiėmime „Karaliaus kepurė”. Vaikai, susikūrę vieną iš karaliaus aksesuarų – karališką kepurę, nusprendė ja pasipuošti dalyvaujant šventėje „Trys karaliai”.

 Spektaklis „Aš piktas” ir edukacinis užsiėmimas „Karaliaus kepurė” vaikams suteikė neišdildomų įspūdžių. Mažieji aktoriai įgijo daugiau pasitikėjimo savimi, pagerėjo jų improvizaciniai gebėjimai, vaizduotė ir kūrybiškumas.

Sausio mėnesį grupėje buvo įkurta teatriuko studija. Nuoširdžiai dėkojame ugdytinių tėveliams ir  jų artimiesiems prisidėjusiems prie šios studijos kūrimo, gaminant ar dovanojant lėles, dekoracijas. Pastebėjome, kad vaikai žaisdami su “lėlėmis” geranoriškai tarpusavyje bendradarbiauja, stengiasi tinkamai pavaizduoti norimo personažo emociją, balso intonaciją, judesį. Džiugu, kai geba pasiskirstyti vaidmenimis, tartis tarpusavyje, vaidinti ir patirti kūrybinį džiaugsmą, išlaisvėti……

Ikimokyklinio ugdymo mokytoja
Ligita Radiukevičienė

 

 

 


ĮGYVENDINTAS PROJEKTAS “JUDRIOSIOS BITĖS ŽAIDYNĖS”

Mūsų lopšelis-darželis kartu su judesio korekcijos specialistu Žilvinu Matijošaičiu 2021 metų gegužės mėnesį teikė paraišką Lietuvos tautinio olimpinio komiteto (LTOK) programos „Olimpinė karta“ paskelbtam konkursui ir gavo finansavimą projekto „Judriosios Bitės žaidynės“ įgyvendinimui.

Projekto „Judriosios Bitės žaidynės“ tikslas – ugdyti sveikatos, komunikavimo kompetencijas, tenkinti prigimtinį vaikų judėjimo poreikį bei supažindinti ugdytinius su olimpinėmis žaidynėmis. Projekto uždaviniai: suteikti ugdytiniams elementarių olimpinių žinių, didinti vaikų motyvaciją užsiimant aktyvia fizine veikla, ugdyti poreikį kiekvienam ugdytiniui dalyvauti sportinėse veiklose, įtvirtinti socialinius įgūdžius, gerbti save ir kitus, džiaugtis bendra komandine veikla, skatinti pedagogų tarpusavio bendravimą ir bendradarbiavimą ugdant sveikus ir fiziškai aktyvius vaikus.

Projektą sudarė du etapai. I-ojo etapo metu, kuris vyko birželio mėnesį, ugdytiniai buvo supažindinti su Tokijo olimpinėmis žaidynėmis, jų talismanu ir populiariausiomis sporto šakomis Japonijoje. Tada vaikai pasižadėjo žiūrėti olimpines žaidynes ir palaikyti Lietuvos sportininkus.

Rugsėjo 22-ąją dieną įvyko II-asis etapas, kurio metu į įstaigą pasikvietėme ir  savo draugus iš Druskininkų „Saulės“ pagrindinės mokyklos bei Druskininkų lopšelio-darželio „Žibutė“. Sportinės veiklos metu visi vaikai turėjo galimybę aktyviai judėti: sportuoti, žaisti krepšinį ir futbolą, būti komandoje, jaustis svarbiu bei naudingu. Kartu su mažaisiais sportininkais sportavo ir žaidynių talismanas „Judrioji Bitė“. Visi dalyviai buvo apdovanoti padėkomis, o komandos – prizais. Džiaugiamės, kad vaikai patyrė daug teigiamų emocijų ir tikimės, kad įkvėpėme jiems olimpinės dvasios.

Justina Taraskevičienė, ikimokyklinio ugdymo mokytoja

 


DALYVAUJAME RESPUBLIKINIAME PROJEKTE  “LIETUVOS MAŽŲJŲ ŽAIDYNĖS”

2022 m. balandžio 20 d. lopšelyje-darželyje startavo respublikinio projekto „Lietuvos mažųjų žaidynės“ II etapas. Sporto festivalis pradėtas iškilmingai įžiebiant žaidynių ugnį, o mažuosius dalyvius sveikino ir sėkmės varžybose linkėjo žaidynių koordinatorius Žilvinas Matijošaitis. Sporto renginyje dalyvavo visi įstaigos ugdytiniai – nuo mažiausio iki didžiausio. Vaikai sportavo pagal amžiaus grupes, kad dalyvių jėgos būtų lygios. Vyresnieji ypač azartiškai varžėsi įvairiose rungtyse, kuriose reikėjo pademonstruoti savo vikrumą ir greitį. Nors varžybose nugalėjo draugystė, bet džiaugiamės, kad mažiesiems dalyviams netrūko sportinio užsispyrimo, patyrė daug teigiamų emocijų ir neužmirštamų įspūdžių. Visi festivalio dalyviai buvo apdovanoti Respublikinės ikimokyklinio ugdymo kūno kultūros pedagogų asociacijos dalyvio diplomais. Dėkojame festivalio koordinatoriui, taip pat visoms mokytojoms ir jų padėjėjoms, suteikusioms vaikams aktyvaus judėjimo džiaugsmą. 

Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Justina

Šio projekto organizatoriai Lietuvos tautinis olimpinis komitetas ir Respublikinė ikimokyklinė ugdymo įstaigų kūno kultūros pedagogų asociacija.

Ikimokyklinis ir priešmokyklinis amžius – palankiausias formuoti įgūdžius, įpročius ir gyvenimo nuostatas (tame tarpe ir fiziškai aktyvaus gyvenimo nuostatą), o projektas „Lietuvos mažųjų žaidynės“ –  puiki priemonė skatinanti vaikų fizinį aktyvumą bei pozityvų požiūrį į kūno kultūrą ir sportą, supažindinanti su garbingo varžymosi idėjomis, bendravimo ir bendradarbiavimo galimybėmis.

2020 m. vasario 26 d. darželyje vyko projekto 1 etapas. Jame dalyvavo visi darželio ugdytiniai. Vaikai pasiskirstę į komandas puikiai atliko jiems paruoštas užduotis. Fizinis aktyvumas, vaikams teikia džiaugsmą, geras emocijas, tai puiki priemonė skatinti požiūrį į sportą.