RESPUBLIKINIO IKIMOKYKLINIO AMŽIAUS VAIKŲ VIRTUALAUS PROJEKTO „GRAŽIAUSIA BALTOS ŽIEMUŽĖS PASAKA“ APŽVALGA
RESPUBLIKINIO IKIMOKYKLINIO AMŽIAUS VAIKŲ VIRTUALAUS PROJEKTO „GRAŽIAUSIA BALTOS ŽIEMUŽĖS PASAKA“ APŽVALGA
Pasaka – tai puikus kūrybos menas. Vaikas su pasakų pasauliu susipažįsta vos pradėjęs kalbėti. Pasakos svarba turi įtakos visapusiškam vaiko ugdymui. Pirma, ji lavina vaizduotę, smalsumą, plėtoja intelektą. Antra, ugdo kalbą, plečiasi žodynas, užsimezga dialogo pagrindai. Trečia, padeda suprasti save ir kitus, pajusti ne tik savo, bet ir kitų norus bei emocijas. O ypatingai šaltomis žiemos dienomis ir ilgais vakarais mažieji pasakų ilgisi ypatingai.
Likus kelioms savaitėms iki Kalėdų šventės, gruodžio 4 – 22 dienomis Druskininkų lopšelis – darželis „Bitutė“ organizavo respublikinį ikimokyklinio amžiaus vaikų virtualų projektą „Gražiausia baltos žiemužės pasaka“. Projektą inicijavo Druskininkų lopšelio – darželio „Bitutė“ ikimokyklinio ugdymo mokytojos Ligita Radiukevičienė ir Toma Bagdonė, koordinavo direktoriaus pavaduotoja ugdymui Jūratė Vaičiulionienė.
Projekto tikslas – pasakų pagalba tobulinti vaikų sakytinės kalbos, meninės raiškos bei kūrybiškumo sritis. Projekto uždaviniai: 1. sakytinės kalbos srityje – tobulinti gebėjimą klausyti sekamos pasakos, ją atpasakoti ar sukurti savo; 2. meninės raiškos srityje – tobulinti gebėjimą pasakos įspūdžių raišką perteikti meninėmis priemonėmis ir savitais būdais; 3. kūrybiškumo srityje – tobulinti gebėjimą, įtraukiant antrines žaliavas, sukurti pasakos sceną trimatėje erdvėje.
Projekte dalyvavo respublikos ikimokyklinio ugdymo įstaigų 3-5 metų amžiaus ugdytiniai, jų tėvai ir ikimokyklinio ugdymo mokytojai iš Vilniaus, Kauno, Šiaulių, Klaipėdos, Maišiagalos, Jiezno, Druskininkų, Viečiūnų ir iš kitų Lietuvos vietovių.
Pirmąją projekto savaitę dalyviai, naudojant pasakos personažų kostiumus, karūnas, stalo teatrą ar pirštinines lėles, sekė labiausiai patikusią pasaką ar kūrė savo. Antrąją projekto savaitę vaikai, panaudojant įvairias menines priemones bei savitus būdus, vaizdavo lape labiausiai patikusį pasakos personažą. Na, o trečiąją projekto savaitę mažieji kartu su savo tėveliais bei ikimokyklinio ugdymo mokytojais, įtraukiant antrines žaliavas, kūrė dioramas pagal gražiausias žiemos pasakas.
Dalyviai virtualaus projekto vykdomomis veiklomis dalijosi uždaroje „Facebook” grupėje „Gražiausia baltos žiemužės pasaka“.
Šio projekto metu vaikai turėjo puikią, malonią bei nuostabią galimybę patirti įvairių nuotykių ir daugybę įspūdžių pasakų dėka. Klausant sekamų ar skaitomų gražiausių žiemos pasakų, vaidinant bei jas atliekant šokio ritmu, mažieji švytėjo iš džiaugsmo. Na, o didžiausią įspūdį jiems padarė pačių ar kartu tėveliais, ikimokyklinio ugdymo mokytojais sukurtos dioramos pagal gražiausias žiemos pasakas. Ir tikimės, kad dar ne vieną sukurs.
Nuoširdžiai už dalyvavimą dėkojame visiems projekto dalyviams. Projekte dalyvavusiems ikimokyklinio ugdymo mokytojams išsiųsti Druskininkų švietimo centro pažymėjimai, o vaikams išsiųstos Druskininkų lopšelio – darželio „Bitutė“ padėkos.
Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Ligita Radiukevičienė